Takarmány

Az egészséges táplálkozás élelemforrása

Fedezzük fel a körülöttünk lévő óriási mennyiségű, sokféle táplálékot! Tanuljuk meg, hogy a táplálékokon elhelyezett címke, amely az összetevőket tárja elénk, csakis a mi érdekeinket szolgálja! Példaként tudnám említeni, hogy nem minden baromfiterméknek titulált termék készül kizárólag baromfihúsból! Sokan lelkesen lekapjuk a polcról, abban a - rossz - hiszemben, hogy most a legjobbat választjuk! Az óriási 0% felirat is hasonló reakciót vált ki a vásárlókból, pedig sokszor az adott tejtermék megannyi hozzáadott cukrot tartalmaz! Fontos tehát, hogy nyitott szemmel járjunk: nagyon számít, hogy mennyi fehérjét, szénhidrátot, zsírt és rostot tartalmaz az adott táplálék. A kalória hány százaléka származik zsírból? A napi bevitt összkalóriának csupán a 25%-a származzon zsírból, kb. 55%-a szénhidrátból, a maradék pedig fehérjéből! A szénhidrátot pedig ne egyszerű cukrok - finomított cukor, édesítőszerek - tegyék ki, hanem összetett szénhidrátok! Az "üres cukorkalóriák" károsan hatnak az anyagcserére, elősegítik a zsírlerakódást, fogékonnyá tesznek a fogszuvasodásra, a felnőtt korban kezdődő cukorbetegségre, köszvényre, érelmeszesedésre, székrekedésre... Ügyeljünk a megfelelő rostbevitelre - ballasztanyagokra - is, melyek óriási szerepet töltenek be a bélrendszer tisztításában. Nem utolsó sorban a vitamin-, nyomelem és ásványi anyag tartalomra. Érdekes, hogy az utóbbi kritériumoknak a teljes gabonaszemek szinte tökéletesen megfelelnek.

Bővebben: Az egészséges táplálkozás élelemforrása

Oldalainkat 3 vendég és 0 tag böngészi

stat